Kuidas enda puhkemaja Eestis turundada?

Viimase aasta jooksul oleme avastanud nii palju ägedaid ja looduskauneid puhkemajasid Eestis, aga suuresti enda initsiatiivil ja pingutusel, milleks enamus eestlastel aega või energiat tegelikult pole.

Seda tehes on tekkinud teatud muster, mis pärsib paljude majutuskohtade edu ja otsustasin sellest lähemalt rääkida ning loodan, et nii mõnigi puhkemaja omanik saab siit inspiratsiooni.

On palju viise, kuidas enda puhkemaja teenust parandada ja täiendada, aga alustaksin n-ö elementaarsest.

Anonüümsus

Üllatavalt palju leidub nimetuid puhkemajasid. Palun pane enda majutuskohale nimi, et oleks, mille järgi Sinu majutuskohta internetist üles otsida ja mille järgi Sinu puhkemaja soovitada.

Ükskõiksus

Selle all ma pean silmad veebilehti ja booking.com profiile, kust õhkab suuresti “Maja on 70 ruutmeetrit, tule kui tahad” suhtumist, selle asemel, et potensiaalsele kliendile kirjeldada nende mõnusat nädalavahetust selles puhkemajas. Sinu puhkemaja on äge, ole uhke selle üle ja kirjelda kõike seda, mis Sulle endale seal armas on! Ma ei usu, et selleks on eelkõige ruutmeetrite ja voodikohtade arv.

Väga kehvad pildid

See on olnud üks frustreerivamaid aspekte. Minu üsna vilunud silm tunneb ära, kui tegu on ilusa kohaga, isegi kui piltidel on ainult tegemata voodi või pliit panniga, aga sellised pildid kindlasti ei kutsu klienti maksma +100€/ööpäeva eest. Vaata enda puhkemajas kriitilise pilguga ringi ja püüa leida just need nurgad, kust avaneb eriline ja huvitav vaade.

Kuidas puhkemaja reklaamida EestisKuidas majutuskohta reklaamida Eestis

Investeeri piltide kvaliteeti - kui Sul endal pole ligipääsu kvaliteetsele kaamerale, tee see ühekordne investeering ja kutsu fotograaf. Ka pildistaja võib Sulle anda uusi nippe, kuidas enda majutuskoht atraktiivsemaks teha. Kui Sinu eelarve seda ei luba - paku barter tehingut, kus fotograaf teeb pildid ja vastutasuks saab Sinu puhkemajas 1-2 päeva puhata. Madala kvaliteediga tumedad pildid jätavad paraku hüljatud mulje. Ja kahjuks peab ka mainima, et palun kontrolli, et oleks ruum puhas ja korras.

Kuidas majutuskohta reklaamida EestisKuidas majutuskohta reklaamida Eestis

Eraldi tooksin siinkohal veel välja, et erinevate lillede ja kasside-koerte piltidega tasub kindlasti piiri pidada. Kui Sinu talumajutusele on omane, et läheduses asuvad kitsed ja lambad, on see kindlasti lahe mõte ka galeriis välja tuua, aga 10-20 pilti igast puust ja lilleõiest aias ning igast lemmikloomast jätavad pigem mulje, et oled kogemata kellegi erakogus sirvimas ja huvi kaob kiirelt.

Kuidas majutuskohta reklaamida Eestis

Suhtlusstiil

Siinkohal pean silmas üleüldist kultuuri ja suhtlusstiili, mida mainisin ka esimeses punktis. Minu lemmik puhkemajad Eestis on just need, kus on olnud meeldiv suhtlus pererahvaga - esimesest kontaktist kuni lahkumiseni.

Vaata kriitiliselt üle enda kirjastiil nii potensiaalsete klientide kui ka koostööparteritega. Olen olnud mõlema rollis ja vahel on lihtsalt piinlik lugeda neid kirjavahetusi, kus ei vaevuta isegi “Tere” ütlema. Ole avatud ja külalislahke - nii on ka Sinu jaoks kogu protsess palju meeldivam ja sujuvam ning tõenäosus soovituste läbi uusi kliente leida palju suurem.

Lühinägelikkus

Eelnevate punktide kombinatsioonina soovitan sügavalt mõelda “Kas mu klient soovitab mind enda sõpradele-tuttavatele ja miks?”

Suusõnaline turundus on kindlasti kõige efektiivsem, nii et anna endast parim, et Sinu külaline naudiks oma puhkust ja suhtlust Sinuga. Jäta väike tervitusmeene lauale, jaga soovitusi, küsi lõpus tagasisidet jne.

Tänapäeval on sotsiaalmeedial suur kandevõime ehk vaata enda puhkemajas ka ringi sellise pilguga, et leida või luua kohad, kus külastaja tahaks pilti teha. Kui külaline jagab enda külastust ilusa pildi näol, on see ju tasuta turundus Sulle - kõik antud külastaja tuttavad näevad seda ja võivad samuti broneerigu teha.

Sotsiaalmeedia

Mulle tundub, et paljud puhkemaja omanikud ei taha seda kuulda, aga Instagram on kindlasti üks suuremaid ja efektiivsemaid platvorme enda puhkemaja reklaamimiseks. Facebook on oma aja ära elanud ning ei paelu jälgijaid loomulikul viisil, aga Instagram on koht, mida paljud enne magamaminekut lehitsevad ja kus Sinu puhkemaja ilus pilt võib anda palju inspiratsiooni saabuvaks nädalavahetuseks.

Erinevalt booking.com piltidest on Intagramis kindlasti eelis piltidel, kus on ka inimesed peal - n-ö emotsioonipildid saunast või grillimisest.

Inspireeri enda tulevasi kliente! Storyd on omakorda väga head lühikesteks videodeks, sest videod kannavad palju rohkem informatsiooni kui pildid.
NB! Kui Sa ise end antud valdkonnas mugavalt ei tunne, uuri enda pereliikmetelt ja tuttavatelt - ehk on nende seas keegi, kellele pildistamine ja sotsiaalmeedia haldamine huvi pakuks.

Et kõik see kokku võtta - mõtle, kas Sinu klient tuleb Sinu juurde tagasi ja miks. Ideaalses maailmas käivad juba eelmisest aastast tuttavad pered ja sõpruskonnad Sinu juures suvitamas. Te juba teate ja usaldate teineteist.

Kui Sa tunned, et tahaksid personaalset tagasisidet või soovitusi, kirjuta meile lähemalt enda puhkemajast ja võimaluse korral anname nõu - aitame.
liis@eestipaigad.ee

VAATA VEEL KÜlASTUSI