Parimad puhkemajad Eestis

Eesti Paigad cover pictureEesti Paigad mobile cover picture

Suvine puhkus Pirita jõe kaldal asuvas Annette puhkemajas

Ilus ja puhas puhkemaja jõe ääres, kus saab paadiga sõitma minna, ujuda, terrassil päevitada, õhtul lõket teha-grillida ning korralikult leili visata - mida veel ühest Eesti suvest võtta? Kosel asuvas Annette puhkemajas on kõik need tegevused ootamas ja me saime kõik läbi Eesti suvele omase päikese ja vihma ka järgi proovitud.

Hubaselt väike ja parajalt avar Annette puhkemaja jäi meile silma juba südatalvel, aga ootasime just neid ilusaid esimesi kevadilmasid, kus puhkemaja ümbrus pakatab rohelusest ja saab kõike, mida see maja ja asukoht pakub, ka järgi proovida.

Eesti Paigad Annette puhkemaja Kosel

Annette puhkemaja asub Tallinnast kõigest 40km kaugusel Kosel, täitsa asulas sees Pirita jõe ääres, kus maastik ja lopsakas loodus tekitab mõnusa tunde nagu oleks sügaval metsa sees ja lähedal asuvast tsivilisatsioonist annab märku ainult mäepealne pererahva maja, mis samuti jõe poole vaatab, aga samal ajal ka puhkemajale privaatsust lubab.

Liis Andre-Micolon Annette puhkemajas Kosel Pirita jõe ääresLiis ja Ben Annette puhkemajas Kosel Pirita jõe ääres

Annette puhkemajast lähemalt

Tegu on kahekorruselise majakesega, kus esimesel korrusel asub avatud köögiga elutuba, sauna- ja dušširuum koos eesruumiga, tualett ning õues on kaks terrassi - üks on koos varjualusega, kus on hommikukohvi nautimiseks ka pisike lauake koos toolidega ning teine suurem jõepoolne terrass koos söögilaua ja välivoodiga, kust viib ka tee paadisillani.

Terrassiga puhkemaja veekogu ääres, Eesti PaigadAnnette puhkemaja paadisilt Pirita jõe ääresDušširuumi eesruumist viib trepp teisele korrusele, kus on kaks tuba. Esimeses toas on kaks ühe inimese voodit ning tagumises toas suur kahe inimese voodi ning ka häll, nii et Annette puhkemaja sobib hästi nii loodust hindavalt väiksele sõpruskonnale, kui ka lastega peredele. Samas oli see puhkemaja ka väga paras ainult meile kahele :)

Annette puhkemaja Kosel, magamiskohad, Eesti PaigadAnnette puhkemaja Kosel, magamiskohad, Eesti Paigad
Kõõgis oli ka kõik toidu valmistamiseks vajalik - külmkapp, pliit ja kööginõud - kenasti olemas.

Annette puhkemaja Kosel, köök, Eesti Paigad

Mida ette võtta?

Tervet meie külastust saatis läbisegi päike ja vihm, nii et kõik plaanid tegime jooksvalt vastavalt ilma tujule, aga tagasivaatavalt on isegi hea meel, et ilm oli nii bi-polaarne, kuna see andis meile võimaluse nautida Annette puhkemaja võimalusi kahe väga erineva nurga alt.

Liis Annette puhkemaja Kosel Pirita jõe ääres, Eesti Paigad
Nimelt päeval oli ilm tujukas ja vihmane, nii et tegime endale teed, kaminasse tule ja tõmbasime kumbki oma diivaninurka kerra raamatut lugema. Vihmasabin ja kambinatule praksumine on mõnikord see ideaalne taustamuusika ja jäime üsna varakult ka magama.

Kaminaga puhkemaja jõe ääres, Eesti Paigad
Hommikul tegime köögis asuva pisikese presskannuga kohvi, sõime pankusid ja otsustasime pererahva poolt soovitatud Paunküla matkarajale minna. Paunküla maastikukaitse ala asub Annette puhkemajast ainult 12-minutilise autosõidu kaugusel ja me olime siiralt üllatunud, kui hea maastikuga matkarada ees ootas: rohelusest pakatavad mägised metsarajad, väga heas seisukorras laudteed ja piltilusad metsajärved. Ja kuna me seiklesime keset nädalat, kohtasime terve matka vältel ainult kahte inimest. Ma arvan, et paljud meist on harjunud, et teada-tuntud Viru- ja Kakerdaja rabad on suuresti rahvast täis, nii et see matkarada oli kindlasti positiivne üllataja.

Ben, Eesti Paigad Paunküla matkaradaLiis, Eesti PaigadLiis ja Ben Eesti Paigad Paunküla matkarajalLiis ja Ben Eesti Paigad Paunküla matkarajal

Teel tagasi puhkemajja hüppasime paari minuti kaugusel olevast Coopist läbi, et puhkemajas kiire lõuna teha ja siis paadiga jõele vurama minna. Ma väga tahtsin näha, mis asub selle jõekäänu taga. Vastuseks saime: kaks parti. Tegelikult oli paadisõit väga vahva ja natuke ka nostalgiline. Muideks, paadiga saab ka poodi minna, kui piisavalt sõudmisisu on :)

Ben Annette puhkemajas Kosel Pirita jõe ääresLiis ja Ben Annette puhkemajas Kosel Pirita jõe ääres
Meie tiirutasime niisama, hea tegevus vestluse taustaks ja looduse nautimiseks ning endale ootamatult olime olukorras, kus vaatasime kaldal seisva hirvega tõtt. Meie ei julgenud liigutada ja tema ei julgenud liigutada. Kui taipasin vaikselt kaamera võtta, kadus tal ka meie vastu huvi. Üleüldse on Annette puhkemaja ümber väga tihe liiklus - me kutsusime seda naabrivalveks. Toonekured, rähnid, siilid, hirved, pardid - koguaeg oli kedagi aknast vaadelda. Vahepeal hakkas lausa naljaks, et iga kord, kui tõstsin pea, et aknast välja vaadata, nägin siili karvast peput terrassi juurest põõsa poole vänderdamas. Naabrivalve.

Toonekurg Annette puhkemaja ees, Eesti PaigadLiis ja Ben Annette puhkemajas Kosel Pirita jõe ääres
Pärast paadisõitu otsustasime väikse lõkke teha, et hiljem seal peal ka natuke grillida ja siis terrassile kaasa võetud Napsie patjadest ja tekist pesa teha. Annette puhkemajas on ka võimalus terrassile koos putukavõrguga välivoodi üles seada ja soojemate ilmadega ka näiteks öösel seal magada. Me olime just oma lõkke käima saanud ja pesa valmis tehtud, kui ilmataat otsustas, et aitab küll.

Vihm aga meid ei morjendanud, vaid andis põhjuse sauna teha. Saunaruum on tõesti mõnusalt avar ja pani mõtlema, et kui juba me nii ilusas kohas saunatame, oleks aeg ka esimene ujumine ära teha. Vapruse värinate ja kilkamiste saatel tegime mitu tiiru jõe ja sauna vahel ning hea uni oli garanteeritud.

Saunaga puhkemaja Kosel Pirita jõe ääresLiis ja Ben Annette puhkemajas Kosel Pirita jõe ääres

Mida Annette puhkemajja kaasa võtta?

Esimese asjana soovitaks kaasa võtta mugavad plätud, millega maja ümber toimetada ja mis majja sisenedes ukse taha jätta, kuna see puhkemaja oli tõesti väga puhas ja kõigil parem, kui seda nii ka hoida :)

Grillihuvilistel oleks mõistlik ka oma grillimaterjalid kaasa võtta, aga samas Coop asub nii lähedal, et soovi korral saab seda ka jooksvalt teha.

Kuna tegu on jõeäärse kohaga, on õhtul ka üsna palju sääski, nii et sääsetõrjevahend aitab kindlasti suveõhtuid paremini nautida.

Liis ja Ben Annette puhkemajas Kosel Pirita jõe ääresKokkuvõtvalt - väga tänuväärne avastus, kuhu tulevikus tagasi tulla, et nautida loodust ja puhata linnamelust, ilma et peaks selleks kaugele metsa sisse sõitma. Annette puhkemaja on kindlasti ka selline majutuskoht, mida saab ja peakski erinevatel aastaaegadel 'taasavastama'!

Tee ka enda broneering SIIN

Rohkem meie puhkuste pilte ja story'sid näed meie Instagramis!